Marketingstrategie voor e-commerce
Wanneer we het over uw eCommerce bedrijf hebben, is onze denkrichting hetzelfde: "Hoe kunt u groeien?". Om de groeidoelstellingen te bereiken moet u het onderwerp van online marketing / eCommerce marketing en al zijn mogelijkheden begrijpen, en vervolgens hoe u deze kennis kunt gebruiken en een effectieve marketingstrategie op maat kunt maken voor uw merk die geweldige groei resultaten zal opleveren. Laten we ontdekken hoe je kunt beginnen met het opzetten van deze effectieve eCommerce marketing strategie.
Wat is e-commerce marketing?
Ecommerce marketing is het toepassen van de juiste tactieken en strategieën van promotie om online inkomsten te genereren. In dit proces van online marketing en handel zijn er eigenlijk 3 stadia:
1. Het sturen van waardevol verkeer.
2. Het omzetten van dat waardevolle verkeer in klanten.
3. Het behouden van deze klanten zorgt voor een lange termijn waarde.
Hoewel, om in elke fase te overtreffen, zijn er 4 kerncomponenten die op hun plaats moeten zijn om de juiste resultaten opnieuw te bereiken.
Doelen stellen
Voordat je een strategie opstelt, heb je een (specifiek) doel nodig om te bereiken. In het geval van een eCommerce marketing strategie voor groei, kunnen we het erover eens zijn, of beter gezegd is iedereen het erover eens, dat we ons richten op het doel om de inkomsten te verhogen. Maar tegelijkertijd hebben we veel subdoelen, zoals meer verkeer, lagere kosten of op zijn minst hogere ROAS, lagere CPC's, hogere conversieratio, groter bereik en nog veel meer.
Het creëren van omnipresentie / alom vertegenwoordigd
Maar voordat we ingaan op deze 4 kerncomponenten moet u weten wat omnipresentie is. Dit is een must om het groeidoel van meer inkomsten en de vele subdoelen daarvan te bereiken. Een groot deel van een strategie om inkomsten te genereren is dus het creëren van omnipresentie met uw merk. Met andere woorden, alom vertegenwoordigd. Waarom? Wel, uit onderzoek is gebleken dat een klant gemiddeld 7-21 interacties met uw merk nodig heeft voordat hij overtuigd is om uw product(en) te kopen. Daarom is het creëren van een alom vertegenwoordiging voor uw merk essentieel voor succes.
Kerncomponenten voor de juiste eCommerce marketingstrategie
Om de juiste eCommerce marketing strategie of strategieën voor groei te implementeren, hebben we vastgesteld dat je 4 componenten moet plaatsen. Wanneer deze componenten aanwezig zijn, moeten ze worden geoptimaliseerd.
Wij stelden ons eigen WACE-framework™ samen bestaande uit: Webshop, Adverteren, Content (visueel) en E-mailmarketing (automatisering & campagnes). Dit is de formule van groei. Elk onderdeel, bestaande uit vele onderdelen, moet worden geïmplementeerd, gecontroleerd en verbeterd om de prestaties te verhogen en de groeidoelstellingen te bereiken. In onze blauwdruk van groei 'hoe laat je je e-commerce bedrijf groeien tot 6 cijfers per maand', gaan we dieper in op elk onderdeel. We leggen elk onderdeel uit, de implicaties ervan, acties die je kunt ondernemen en welke KPI's centraal staan. Als dit je interesseert en je meer wilt weten, lees het dan hier.