Conversie ratio optimalisatie

Conversion rate optimization (CRO) is een essentieel onderdeel van elk bedrijf dat zijn online rendement op investering wil maximaliseren. Dit gaat over het aanpassen van je website, inhoud, advertenties en andere webeigendommen om zo het conversiepercentage - dat wil zeggen hoe vaak een aankoop wordt gedaan nadat iemand jouw website heeft bezocht - te helpen verhogen. Dit kan van alles zijn, van het aanmelden voor een e-maillijst tot het invullen van een formulier of het verhogen van de bestelwaarde. Maar het uiteindelijke doel is uiteraard het verhogen van de conversies. Een hoger conversiepercentage betekent meer leads en klanten, wat zich weer vertaalt in een hogere orderwaarde en een hogere winst. Door optimalisatiestrategieën voor de conversieratio toe te passen die zijn afgestemd op je specifieke doelgroep, zal je betere resultaten boeken dan met algemene marketingtechnieken.

HET BOOSTEN VAN OMZETTEN MET CONVERSION RATE OPTIMIZATION

Investeren in conversieoptimalisatie (CRO) is een slimme zet voor bedrijfseigenaren die het rendement van hun website/online inzetten willen maximaliseren. Met CRO kan je de online reis van de klanten op je website onderscheiden, obstakels onderweg opsporen en de lay-out van de website zodanig aanpassen om meer klanten aan te trekken en over te halen. Door gebruikers sneller richting conversie te bewegen, kunnen bedrijven het conversiepercentage en vervolgens de orderwaarde verhogen. En met een hoger conversiepercentage komt een hoger rendement op advertentie-uitgaven (ROAS), waardoor bedrijven toekomstige investeringen in CRO en andere marketing praktijken gemakkelijker kunnen rechtvaardigen. Voor bedrijven die de concurrentie voor willen blijven, is investeren in conversieoptimalisatie essentieel.

crossmenu