Er zijn verschillende essentiële marketingtactieken om een eCommerce bedrijf te laten groeien. Adverteren is zeker een van de belangrijkste componenten voor het schalen en verbeteren van uw merk, terwijl het proces van bedrijf volwassenheid wordt versneld. Laten we onderzoeken hoe u adverteren kunt gebruiken als een krachtig instrument voor bedrijfsgroei.
Bereik uw ideale klant
Als een opkomend merk moet je nieuw terrein verkennen en je bekendheid vergroten om te kunnen groeien. Daarom moet u nieuwe doelgroepen bereiken en de bekendheid bij deze groep vergroten. Adverteren kan in wezen fungeren als de brug tussen u en deze potentiële klanten. Hoe meer mensen uw merk kennen, hoe meer u zult verkopen. Na verloop van tijd kunt u uw adverteer doelstellingen verschuiven van naamsbekendheid naar omzet. Als u duurzame groei wilt creëren, maakt adverteren deel uit van uw bedrijfsstrategie op lange termijn.
Fase | Doelstelling | Klantfase |
Start | Naamsbekendheid vergroten | Bewustwording & Interesse |
Groeien | Inkomsten verhogen & nieuwe doelgroepen verkennen | Verlangen & Actie |
Optimaliseren | Marktaandeel behouden en product/merk verbeteren | Verlangen & Actie |
Laat uw inkomsten groeien door campagnes op te schalen
De opstartfase kan een uitdaging zijn om te overwinnen, omdat u niet altijd kunt verwachten dat adverteren meteen winstgevend is. Het moet worden gezien als een investering om uw bedrijf te laten groeien, op korte en lange termijn. Op het moment dat uw adverteerders doelgroep vertrouwd raakt met uw merk, zult u zien dat er ruimte ontstaat in de marge. Dit is het kantelpunt.
Uw campagnes sturen op rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) is essentieel voor groei. Winstgevende campagnes kunnen worden opgeschaald en hebben een directe impact op je inkomsten (vooral als je in eCommerce en/of SaaS zit). Van hieruit kunt u een grote groei cirkel creëren waarbij u delen van de inkomsten weer investeert in winnende campagnes.
Bovendien is een advertentie trechter nooit groen, dus je moet ook blijven experimenteren. Het onderstaande advertentie groeimodel geeft u een idee van hoe dit proces werkt.
Verbetering van uw product
Het bereiken van grote groepen mensen door middel van adverteren heeft ook een aantal extra voordelen. Het levert u veel informatie op over uw merk of product. Bijvoorbeeld: welke propositie werkt het beste, welke producten creëren de meeste tractie en wat is de merkattitude van uw doelgroep? Deze gegevens ondersteunen je ook bij je zakelijke beslissingen. Niet meer sturen op buikgevoel, maar data driven besluitvorming.
Deze data gedreven aanpak is zeer waardevol en faciliteert u om te experimenteren rond uw product of dienst, uw communicatie en customer journey. Het versnelt u naar meer bedrijfs volwassenheid door continu te optimaliseren voor de beste 'product market fit'.
Bij Mind for Business helpen we eCommerce merken dagelijks met opschalen. Wij zien drie Pilaren van specifiek belang voor een groeistrategie: strategische betaalde advertentie structuren, aansprekende visuele content en een hoog converterend websiteontwerp. Benieuwd hoe je adverteren kan gebruiken om jouw groei te stimuleren? Klik op de knop hieronder om te zien of u in aanmerking komt voor een gratis strategiesessie met een van onze specialisten.