7 redenen waarom bedrijven hun marketing uitbesteden aan een marketing bureau.

Inzichten

  • Bureaus brengen meer expertise mee
  • Bureaus brengen extra middelen in
  • Bureaus zijn kosteneffectiever
  • Bureaus helpen je marketingactiviteiten op te schalen
  • Bureaus schakelen schaars talent in
  • Bureaus brengen een perspectief van buitenaf
  • Bureaus kunnen worden ingehuurd voor eenmalige projecten

Bronnen

Est. Reading: 2 minutes
Contents

Het komt vaker voor dat bedrijven hun marketing uitbesteden aan een marketing bureau. Onafhankelijk van de grootte hebben bedrijven de neiging om elders expertise te zoeken in plaats van hun marketing team intern op te bouwen. Als marketingbureau hebben we de meest voorkomende motieven voor het uitbesteden van marketing leren kennen. Sommige van die redenen zijn je misschien niet bekend en kunnen jou misschien een nieuwe inkijk geven op het nauwkeurig oplossen van uw marketing behoeften. Daarom hebben we de top 7 redenen waarom bedrijven hun marketing uitbesteden op een rijtje gezet.

1. Ze hebben niet genoeg expertise in huis

De nummer één reden waarom bedrijven hun marketing uitbesteden is omdat ze niet tevreden zijn met de huidige marketinginspanningen en -kennis. Ze hebben meer expertise en betere resultaten nodig. 

2. Ze hebben niet genoeg interne middelen.

Wanneer bedrijven van start gaan, lopen ze vaak al snel tegen de uitdagingen aan om tijd en middelen aan marketingactiviteiten toe te wijzen. Daarom falen ze in het goed doen van hun marketingstrategie en verspillen ze budget en laten ze kansen liggen.

3. Marketing bureaus zijn kosteneffectiever dan het inhuren van talent

Een van de grootste voordelen van een marketingbureau of freelancer is kostenbesparing. Er is meer flexibiliteit, geen betaald verlof of ziektedagen en je krijgt veel meer skills voor je geld. In plaats van een volledig salaris te betalen voor een online marketeer kun je een heel team krijgen voor vaak minder geld.

4. Ze moeten hun marketingactiviteiten opschalen

Op een gegeven moment bereiken bedrijven hun maximale potentieel met hun huidige marketingstrategie en -inspanningen en moeten ze hun marketingactiviteiten opschalen om te blijven groeien. Het is gemakkelijker om hulp en expertise van buitenaf in te schakelen dan hun huidige team op te leiden en uit te breiden.

5. Het is erg moeilijk om goede interne marketeers te vinden en aan te trekken

Goed talent is moeilijk te vinden en meestal werken ze al voor een marketing bureau of zijn ze eigenaar van een marketing bureau. De grootste marketeers brein geeft de voorkeur aan een verscheidenheid en focust zich niet op één oplossing. 

6. Ze hebben een perspectief van buitenaf nodig

Nadat je een tijdje dezelfde mensen aan het bedrijf hebt laten werken, ontwikkel je misschien een blind oog voor bepaalde dingen. Je hebt geen frisse ideeën meer en bent toe aan een extra set onafhankelijke ogen om je naar het volgende niveau te brengen. Marketingbureaus kunnen hun frisse blik en creatieve vaardigheden inbrengen om het merk te vergroten.

7. Ze hebben marketing nodig voor één project

De laatste reden van de zeven is dat bedrijven marketing uitbesteden voor een specifieke eenmalige campagne. Ze besteden uit wanneer ze het nodig hebben en willen geen vast personeel voor de klus.

Klaar om te groeien?

Bent u geïnspireerd geraakt om uw merk naar een hoger niveau te tillen met behulp van marketing expertise van buitenaf? Klik op de knop hieronder om te kijken of je in aanmerking komt voor een gratis strategie sessie van 30 minuten met een van onze specialisten.

Ready to grow?

Growth marketing for e-commerce. We improve your brand, boost your sales and generate mindblowing ROI’S.
crossmenuarrow-right