Amsterdam Wine Academy

Opstart campagne voor Amsterdam Wine Academy

Voor Amsterdam Wine Academy hebben wij marketing stragety uitgedacht en de marketing campange opgezet om het concept te kickstarten.


De Amsterdam Wine Academy is een nieuwe WSET gecertificeerde wijnschool in hartje Amsterdam, die zich wilde wagen aan de competitie. Naast de grote kennis over wijn die de eigenaar heeft, had hij ook de ambitie om te ondernemen naast zijn andere succesvolle zaak. Het doel van de AWA is dan ook om de (online) leider van de Nederlandse markt (WSET gecertificeerde wijnscholen) te worden in 2021. Wij als Mind for Business hebben het genoegen om hierin ons steentje bij te mogen dragen en doen dit nog steeds.

De ambitie van AWA is om wijn kennis te verspreiden op een nieuwe en moderne manier. Van het oubollige af, en het ‘leren van wijn’ in een hipper jasje tillen op een persoonlijke wijze.

Pro-actief mee en adviseren en implementeren de juiste strategie voor AWA. Zo hebben we een evergreen funnel gebouwd en houden deze up-to-date. Op deze manier is AWA niet afhankelijk van een online partij (non-organisch) maar juist van meerdere om risico te verlagen. Tegelijkertijd is er een focus op organisch verkeer en de huidige volgers om zo de lange-termijn waarde te optimaliseren.

Dit doen we door het actief analyseren van de opgeleverde data en spelen hierop in. Door het optimaliseren en het gebruiken van de juiste kanalen bouwen wij een lijst met potentiele klanten voor AWA, waarop wij de juiste e-mailmarketingstrategie toepassen. Om bepaalde marketing kosten te beperken, implementeren we subtiele upsell strategieën in onder andere e-mail marketing. Wij hebben actief content gemaakt voor AWA om de conversie te optimaliseren en de mensen online een ervaring te geven om de stap naar een offline cursus te versoepelen. Zo hebben we video’s opgenomen en bewerkt, foto’s gemaakt en bewerkt en converterende en nuttige teksten geschreven (copywriting).