Stasdock

Een internationaal schalings strategie voor Stasdock

Het merk en product internationaal schalen via de webshop om marktleider te worden voor dit product.


Het voordeel van eigen webshop

Stasdock is een innovative oplossing voor het opbergen van de fiets en bijbehorende spullen. Het product werd voorheen vooral verkocht op Bol en Amazon en een aantal winkels. De website verkocht nog niet veel.

Meer controle

Verkopen op Amazon en Bol kan makkelijk zijn maar beperkt enorm op de invloed die je hebt op de verkoop en zet druk op de marges.

Makkelijker schalen

Verkopen via eigen webshop is veel makkelijker te schalen en op den duur voordeliger dan verkopen op Amazon en Bol.

We hebben de overstap gemaakt naar een nieuwe, meertalige webshop waarbij wij ondersteuning hebben geboden om aan de slag te gaan met een nieuw voorraad en verkoop system. Hierbij is communicatie erg belangrijk en zorgen wij er altijd voor dat onze klant weet hoe alles werkt.

 

Na een zorgvuldige analyse van de doelgroep en het bepalen van de marketing kanalen, zijn we begonnen met het opstarten in de BeNeLux. Dit is het gebied waar het product al de meeste naams bekendheid had en waar we over de meeste data beschikten zodat we niet helemaal in het donker tasten.

De kunst is om de juiste boodschap aan de juiste mensen te vertonen. Naar mate de data binnenkomt kunnen wij optimaliseren tot de juiste return en het budget opvoeren om te schalen.

Na het verbeteren van de distributie kanalen was het nog aantrekkelijker om buiten de BeNeLux te schalen en hebben we de focus gelegd op de beste landen wat betreft doelgroep en bezorgkosten.

Zo is het zaak om te kijken waar de verhouding goedkope sales (wat betreft advertentie kosten) tot goede marges het aantrekkelijkst is.

Vervolgens naarmate het budget het toelaat verrijken wij de marketing funnel met extra marketing kanalen om het bereik te maximaliseren.

Als de hele funnel staat is het zaak om te blijven optimaliseren en oog te houden op de kwaliteit en distributie systemen om er voor te zorgen dat er een stabiele groei kan worden behouden en alles uit het bedrijf te halen.